Viktigt med en personlig kontakt
Säkerhetsdörrarna kommer från Daloc och har installerats av Secor. Föreningen tog in offerter från flera företag, men upplevde Secor som mest seriösa.
– Det kändes tryggt med Secor. För oss var det viktigt med en personlig kontakt. Ena företaget skickade bara ett papper på presentationen av deras dörrar och hur de jobbar. Det är en ganska stor investering och vi kände att vi ville ha någon som har hyffsat bra pris, gör det professionellt, har goda referenser och som har en enda person som tar hand om processen. Då föll valet på Secor, säger Birgitta Gustafsson.
Det har de inte ångrat en sekund. Birgitta berättar att deras kontakt på Secor alltid svarat direkt när de haft frågor – och vid ett tillfälle när ett lås krånglade kom han ut redan dagen därpå och åtgärdade problemet.
– Daniel på Secor har varit fantastisk, man kan ringa honom när som helst och han svarar alltid direkt. Suverän kille.
Birgitta berättar att hela bytet gått smidigt. Utöver att de var tvungna att skriva om sina stadgar har det inte funnits några oväntade moment.
Man passade även på att skaffa postboxar i samma veva och löste därmed det närliggande problemet att brevbärarna snart slutar att leverera post till varje lägenhet.
– Vi hade ändå behövt investera i en lösning för nya brevlådor.
Secor har hela tiden informerat alla boende om vad som kommer att ske och när. Vidare skedde dörrbytet trappuppgång för trappuppgång – såsom brukligt hos Secor – vilket gjorde att det blev minimalt med störning.
I varje trappuppgång arbetade två installatörer samtidigt. Arbetet tog drygt två timmar per dörr.
– Något vi uppskattade är att de gjorde väldigt snyggt efteråt. Det var lite extra populärt bland de äldre att de var så noggranna med städningen, säger Birgitta och slår fast att de inte fått in ett enda klagomål på installationen från de boende.
– Alla var nöjda.